Monday, April 2, 2012

Muffin + Fasting

Segala puji bagi Allah,Tuhan sekalian alam. Yang menghidupkan dan mematikan. Yang memberi rezeki, memanjangkan umur. DIA lah TUHAN sekalian alam. 

Memandangkan arini hari isnin, so, saya pon pose la sunat. Alhamdulillah, syukur ke hadrat ALLAH, tidak terasa pon lapar dahaga. Rase bertenaga sahaja.

So, dengan tenaga yang ada, try la buat muffin coklat. Dah banyak kali berhasrat nak buat...akhirnya...hari yang dinanti pun tiba (padahal harini rase rajin terlajak plak...hahaha). Sebelum ni bukan x nak wat...ad je niat nak wat...siap kuarkan bahan2 sume...tp..last2 masukkan dalam peti ais gak. So,cuma harini je yang betol2 jadi buat muffin ni.

Ada 2 jenis muffin yang ingin di buat, muffin coklat (selalu dah buat...tp....) dan juga muffin mix. Selalunya buat muffin coklat ni...mesti terbantut or bantat. Dan kali ni pon begitulah jawapnya...tapi...rasenye still sedap tauuu...ni...tgk ni...muffin coklat yang sedapppp ditabur ngan badam atasnye...memang selera la...

Nak tau resepinya? Resepinya boleh didapati di sini (Muffin Coklat). Untuk mengetahui bagaiman cara membuat muffin dengan vulcano diatasnya...boleh rujuk disini (Teknik dan tips membuat muffin). Terima kasih kepada kak nur kerana memberi tips2 mambuat muffin. Actually, saye punya muffin ni tak jadi sangat. Sebab terbantut tengah-tengah. Mungkin kerana terlalu lama kacau bahan-bahan. Ape pun saya akan usahakan lagi untuk membuat muffin terbaik macam muffin kak hana.


Untuk muffin mix plak...tak pernah try lagi sebenarnya...tapi...ni lah hasilnya...
 Hehe..sungguh menyelerakan dan sangat seronok bila muffin ni kembang kat atas tu. Nak-nak lagi ditabur dengan coklat chips kat atas tu. Seriously...sangat sedap muffin mix ni. Nak tau resepinye? Bolehlah rujuk di sini (Muffin Mix Vanilla).

Jeles tak korang tengok?. Hehehe...apa lagi...cuba-cuba lah try buat muffin ni. Senang je caranya.
 Ok..tadi berbuka puasa dengan hanya memakan muffin dan juga segelas nescaffe...alhamdulillah...kenyang.

Nescaffe tu dapat semalam. Masa pegi JobFair kat Mid Valley...singgah kat booth nestle...nak dapatkan paper beg ni yang ada barang-barang ni sebenarnya kena wat survey. Saya hulurkan tangan meminta borang survey...staff nestle tu tros kasik paper bag tu. Saya dengan muka blur pun amik je la....hahaha. Staff tu pun da blur sebab ad sorang laki tu...die serahkan borang survey dan kemudian terus pergi meninggalkan booth tu. Agaknya sebab tu lah die terus menghulurkan paper bag tu kepada saya. =)

Dalam paper bag tu ada notepad, 2 paket nestum fruits 3in1,2 paket ipoh white coffee 3in1 dan juga sebungkus mi goreng asli pedas brand maggi.

pstt : Esok nak try wat Garlic finger bun plak. hehehehe~ =)


7 comments:

  1. assalamualaikum ci fifaz,.. actually muffin tu nampak sedap walaupun bantat kata cik fifaz tadi.. saya juga pergi ke jobfair smlm pun dapat guddy beg dr nestle.. tapi blum berkesempatan lagi nak merasa... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aina umairah : w'salam..hehehe..bantat mungkin sebab salah cara. tapi akan diusahakan lg untuk memperbaikinya.

      Delete
  2. Assalamualaikum..
    seronoknya ada kesmptn buat..
    berselera btol tgk muffin nie..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam..
      hehehe...ada kelapangan nnt buat la tau..
      senang je..
      x perlu masa yang lama nak buat.
      a'ah...mmg berselera..meh2..jemput mkn. =)

      Delete
  3. Fizaaaa...!!! <3 wah..buat muffin, yum yummm ^^ nanti jom pegi bookfair nak kite vrooomm dengan myvi kak fidah hihik >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nyummmy..nyummy...nak ke?
      nnt fiza post ek..
      kekekekke...

      jommm...jommm...deal ngan kak fida..
      fiza beres je...hehehehe~ =)

      Delete
  4. pagi ni nk break1st ngan muffin bole ?

    ReplyDelete

.:: Terima kasih sudi baca. Sila tinggalkan komen anda disini ::.